Piece for 10 performers and 1 child

The Great He-Goat

Nicole Mossoux & Patrick Bonté

Creation 2019 / Première

Conception et chorégraphie : Nicole Mossoux

Mise en scène : Nicole Mossoux,

en collaboration avec Patrick Bonté

Interprétation : Juan Benítez, Dounia Depoorter, Thomas Dupal, Yvain Julliard, Frauke Marïen, Fernando Martin, Isabelle Lamouline, Shantala Pepe, Candy Saulnier, Fatou Traore, Eva Domeneghetty en alternance avec Marie-Lou Adam
Création vocale : Jean Fürst
Création sonore : Thomas Turine

Figures, costumes et scénographie : Natacha Belova
Réalisation des costumes : Patricia Eggerixck avec l’Atelier du Théâtre de Liège (stagiaire Manon Ducrot)

Lumière : Patrick Bonté

Direction technique : Jean-Jacques Deneumoustier

Réalisation des masques : Loïc Nebredan, Audrey Robin
Réalisation des prothèses : Laurent Couline

Maquillages : Rebecca Flores-Martinez

Constructions : Mikha Wajnrych

Formation Flamenco : Corine Kraghman

Assistanat : Anaïs Grandamy, Sébastien Chollet


Production : Cie Mossoux-Bonté
Responsable production : Marion Couturier

Diffusion : Manon Dumonceaux, Constance Clarisse
Coproduction (en cours) : Charleroi danse, Biennale de danse du Val-de-Marne
Soutien : Fédération Wallonie-Bruxelles – Service de la danse, Wallonie-Bruxelles International, Tax Shelter, Théâtre de Liège
Remerciements : Anna Moreno i Lasalle

Reviving the pictorial inspiration which led to Dernières hallucinations de Lucas Cranach l’Ancien in 1990, for this new creation the Mossoux-Bonté company is drawing on Spain at war as painted by Francisco de Goya, the great merit of which, according to Baudelaire, consisted in “having created a credible form of the monstrous”. Goya wrote: “I am not afraid of witches, hobgoblins, apparitions, boastful giants, knaves or varlets etc. nor indeed any kind of beings except human beings.” The title of the piece comes from Goya’s painting The Great He-Goat and the Black Paintings Goya used to cover the walls of his house at the end of his life interweaving people’s misery and dark phantasmagorias.

The Great He-Goat brings to the stage a confused community played by ten adult dancers and one child. Masked voices and “double puppets” (another of Mossoux-Bonté’s devices) flank this little mongrel people whose markers disintegrate, whose link with reality turns into a mirage, and whose vestiges of a spirit of mockery snatched from darkness become the last forces in a widespread debacle.

Fri. 15.03.2019
20:00
Charleroi - Les Écuries
Sat. 16.03.2019
20:00
Charleroi - Les Écuries
1h10