Pièce chorégraphique pour 15 interprètes

Marry Me In Bassiani

(LA)HORDE

Belgian premiere

Conception et mise en scène : (LA)HORDE – Marine Brutti, Jonathan Debrouwer, Arthur Harel
Avec : l’ensemble IVERONI et le maître de ballet Kakhaber Mchedlidze : Mari Bakelashvili, Gaga Bokhua, Tinatin Chachua, Natia Chikvaidze, Tornike Gabriadze, Iakob Gogotishvili, Tornike Gulvardashvili, Levan Jamagidze, Giorgi Khubaevi, Nika Khurtsidze, Khatuna Laperashvili, Kakhaber Mchedlidze, Neli Mdzevashvili, Anzori Popkhadze, Vaso Tchikaberidze, Tamar Tchumburidze, Natia Totladze, Lali Zatuashvili (en alternance)
Composition sonore : Sentimental Rave
Scénographie : Julien Peissel
Construction décors : Les ateliers du Grand T
Régisseurs généraux : Guillaume Allory et Sébastien Mathé
Régisseur son : Jonathan Cesaroni
Conception lumière : Patrick Riou
Assistante artistique et costumes : Lily Sato
Regard extérieur : Jean-Christophe Lanquetin
Répétitrice : Natia Chikvaidze
Chargée de production et diffusion : Clémence Sormani
Assistant de production : Léo Viguier
Administration : Isabelle Chesneau

Production : (LA)HORDE
Coproduction : Charleroi danse, MAC – Maison des Arts Créteil, Théâtre de la Ville de Paris, Les Théâtres de la ville de Luxembourg, Maison de la Danse, TAP – Théâtre Auditorium de Poitiers, CCN de Nantes, Bonlieu – Scène nationale Annecy, Teatro Municipal do Porto, Kampnagel Hamburg, La Comédie de Clermont-Ferrand – scène nationale, Fondation BNP Paribas, Institut français, Les Salins – Scène nationale de Martigues
Soutien : Le Grand T – Théâtre de Loire Atlantique, Fondation BNP-Paribas

(LA)HORDE est artiste associé à la MAC – Maison des Arts Créteil
(LA)HORDE est en résidence à la Gaîté Lyrique

The (LA)HORDE collective continue their illustrated enquiry into different dances, examining their evolution on the internet. After focusing on jump style, the three artists have gone off in search of the origins of a folk dance. Traditional Georgian dance seemed an ideal choice for them thanks to its intangible nature and the particularity of its geographical position between east and west. They travelled to Tbilisi several times to meet traditional dancers as well as people demonstrating to techno music in front of the their country’s parliament in protest against police raids on several of the city’s clubs. Questions on the political range of a dance have been jumbled together between “arranged” tradition in the service of political interests and the current power of youth emancipation. Thus they have found a dance full of meaning that resists the purely decorative possibilities of the gesture while embracing the brilliance of their virtuosity

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Bord de scène avec les artistes à l’issue de la représentation

+ Sat. 12.10.2019
20:30
Charleroi - Les Écuries
1h30