Pieces for 5 dancers

Le Poids des Choses & Pierre et le Loup

Dominique Brun

Creation 2019 / Young audience 6 years+

Chorégraphie : Dominique Brun
Assistée de : Sylvain Prunenec
Interprètes danseurs : Djino Alolo Sabin, Clarisse Chanel, Clément Lecigne, Marie Orts, Sylvain Prunenec
Régie générale : Christophe Poux
Création lumières : Yves Bernard
Régie lumière : Matteo Bambi, Raphael de Rosa
Costumes : Florence Bruchon
Voix off : Marc Meyapin, Tess Vlassov

Production : Association du 48

Coproduction : Les 2 Scènes – Scène nationale de Besançon, Théâtre du Beauvaisis – Scène nationale Beauvais, Le Dôme – Théâtre d’Albertville, La Place de la Danse – CDCN Toulouse / Occitanie, L’échangeur – CDCN Hauts-de-France, Le Théâtre – Scène nationale Mâcon
Soutien : Le Théâtre des Bergeries Noisy-le-Sec, La Briqueterie – CDCN Val-de-Marne,
Le Regard du Cygne AMD XXe, Ircam – Centre Pompidou

Le Poids des Choses (13’)
Création sonore : David Christoffel
Toile : Odile Blanchar
Texte : David Christoffel, Dominique Brun

Pierre et le Loup (31’)
Scénographie : Odile Blanchard
Musique, texte original : Sergueï Prokofiev
Version française : Renaud de Jouvenel
Préparation des récitants, mise en dialogue : David Christoffel
Construction : Ateliers Devineau

Choreographer, dancer and teacher Dominique Brun complements the proposition of composer Sergueï Prokofiev. Peter and the Wolf teaches children and grown-ups alike to recognise orchestral instruments by ear by associating them with the characters in this musical tale: the flute plays the theme of the singing bird, the bassoon is the grouchy grandfather, the violins play the young hero in the story and so on.
Here Dominique Brun identifies the characters by the qualities of their movements. The light dancer who turns
in continuous circles is, of course, the bird, the one tapping his skipping feet on the floor is Peter while the one gliding silently in the space is the cat with its velvety paws. Without realising it, the audience becomes adept in the art of watching and describing the movement, in terms of time and space, intensity and effort, without losing anything of Peter’s adventures. With the bird’s help he succeeds in capturing the wolf at the end of a funny, lively and fascinating

Wed. 11.03.2020
10:00
Charleroi - Les Écuries
Young audiences
Schools
Wed. 11.03.2020
15:00
Charleroi - Les Écuries
Young audiences
Fri. 13.03.2020
10:00
Bruxelles - La Raffinerie
Young audiences
Schools
Sat. 14.03.2020
15:00
Bruxelles - La Raffinerie
Young audiences
55' (entracte compris)